Notits: Det levende ord i radioen, og i avisen

Publiceret 04-08-2008

Af Højskolebladet

Tidligere har undervisningsminister Bertel Haarder undret sig over, hvorfor højskolerne ikke laver radio. Det bliver sagt så meget interessant rundt om på skolerne: hvorfor ikke sende noget af det ud til en lidt større kreds af mennesker, var holdningen. Og nu er der faktisk ved at ske noget - i det små. For nogen tid siden startede det alternative P1 - under navnet Den2Radio. Initiativtagerne var fortrinsvist en række tidligere DR-medarbejdere, heriblandt Georg Metz, Egon Clausen, Nikolaj Ifversen og Birgitte Rahbek.

I et samarbejde med FFD laver Dagbladet Information og Den2Radio nu en stribe små, korte udsendelser med kommentarer fra Højskolefolk om dannelsesbegrebet.

Den første kommentar af Thue Kjærhus kan allerede høres på www.den2radio.dk