Notits: Ro efter uro

Publiceret 10-08-2009

Det, der begyndte at ligne en dårlig start, er nu på ret køl.

Af Højskolebladet

Det, der begyndte at ligne en dårlig start, er nu på ret køl. Den nystartede Højskole Bosei ved Præstø starter som planlagt på trods af usikkerhed om forstander-posten, da først Morten R. Ellehauge blev ansat og så alligevel ikke ansat, og siden Louise Høst først blev ansat og så valgte at trække sig.

Men nu har man fundet en erfaren mand i Erling Joensen, der kommer fra en stilling som lærer på Sønderborg Idrætshøjskole. Det første hold elever er allerede klar til start i august, og med yderligere fire optag i løbet af efteråret, regner man med at spæde yderligere til. Interessen for en bred idrætshøjskole med fokus på kampsport er der tilsyneladende. Skolen åbner officielt den 8. september med deltagelse af blandt andre Bertel Haarder.