Notits:Grønne højskoler i sigte

Publiceret 13-02-2009

FFD’ hovedkontor følger den seneste mode og er blevet Grønt Kontor. Det vil sige bæredygtigt kontor i den forstand, at el-og strømforbrug skal nedsættes mest mulig. Derudover skal alle indkøb udefra, såsom papir, elsparepærer og hårde hvidevarer købes med bæredygtig omtanke.

Af Højskolebladet

FFD' hovedkontor følger den seneste mode og er blevet Grønt Kontor. Det vil sige bæredygtigt kontor i den forstand, at el-og strømforbrug skal nedsættes mest mulig. Derudover skal alle indkøb udefra, såsom papir, elsparepærer og hårde hvidevarer købes med bæredygtig omtanke. Grønt Kontor mærkatet er udviklet af energistyrelsen, som har gennemgået stedet, og givet deres nbefalinger til hvilke ændringer, der skal ske. Derefter udvikles der fra FFD's administrations en etårig handleplan for kontorets miljøvenlige ambitioner.

Men FFD's kontor er ikke det eneste sted, hvor der er grønnere tider på vej. I hvert fald arbejdes der hårdt på, at hvad der lige nu hedder Grønt Flag Grøn Skole, skal videreudvikles til også at kunne omfatte højskolerne. Projektet hører under Friluftsrådet og ideen er at spare på el, strøm og vand og samtidig undervise i relevante miljøspørgsmål. Hos klimaprojektet COme 2gether håber man på, at planen udføres i løbet af foråret, så de højskoler som har lyst, kan blive grønne.

/cp