Nyt liv til Roskildefestivalens højskole

Publiceret 19-05-2009

Der gøres nu et nyt forsøg på etableringen
af en højskole i det kreative innovationsmiljø Musicon Valley i Roskilde.

Af Højskolebladet

Der gøres nu et nyt forsøg på etableringen
af en højskole i det kreative innovationsmiljø Musicon Valley i Roskilde. Tanken bag højskoleideen er, at man vil forsøge at skabe et sted, hvor kommende elever kan få lov til at afprøve de forskellige retninger inden for iværksætterfeltet. Skolens profil kommer til at bygge på tre retninger - design og produktion af musiske oplevelser, eventmanagement og -produktion samt "holdninger". Skolen kommer til at bygge på den traditionelle
højskoletanke, så undervisningen skal også indeholde en vis portion alment dannende fag. Ny projektleder/forstander bliver Jesper Øland, som skal overtage projektet fra Kenneth Sejlø Andersen. Jesper Øland kommer fra et job i FFD, hvor han har arbejdet med information, netværks - og eventmarkedsføring.

Konceptet Musicon Valley blev grundlagt, da man fra Roskilde har haft et ønske om at bevare byen som musikalsk og kreativt fikspunkt med det formål at skabe grobund for en ny bydel baseret på oplevelsessamfundet, musikken og på innovation og kreativitet.