Succes for Sommercamp

Publiceret 13-03-2009

Af Højskolebladet

Tre højskoler har siden 2005 været involveret i projektet Sommercamp, hvor unge danskere med indvandrer- eller flygtningebaggrund samt etniske danskere i alderen fra 16-25 har deltaget i et tre ugers sommercampforløb. 90% af deltagerne vurderer, at de er blevet styrket i at tale og skrive dansk, 75% af eleverne mener, at de har fået styrket deres kompetencer i matematik.

Yderligere udtrykker evaluator, at eleverne har fået styrket deres selvtillid, selvopfattelse, deres sociale kompetencer og deres faglighed. Samtidig giver alle elever udtryk for, at det har været en god oplevelse at deltage på Sommercamp. "I forhold til lignende integrationsprojekter for en tilsvarende målgruppe, er tilfredsheden og udbyttet af sommercampen bemærkelsesværdigt højt", siger Charlotte Bill-Jessen, konsulent hos Cubikon.