Esbjerg Højskole går en svær tid i møde

Publiceret 11-09-2009

Af Højskolebladet

Skolen, som ellers de seneste år har haft en stabil økonomi, er blevet ramt af finanskrisen. De har før tjent en del penge på at udleje lokaler til kurser og konferencer, men efter den økonomiske krise har sat ind i erhvervslivet, er udlejningen stilnet meget af. Derudover er skolen også blevet ramt af en uheldig beslutning, da FIU-kurser (Fagbevægelsens Interne Kurser) tidligere blev afholdt på både LO-Skolen i Helsingør og Esbjerg Højskole, men nu kun vil blive afholdt på LO-skolen i Helsingør.  I længden vil det betyde, at der vil ske nedskæringer.

På den positive side er elevtallet på skolen højere, end det har været de tre seneste år. På det lange kursus er der tilmeldt 30 elever.