Tredje gang er lykkens gang

Publiceret 17-02-2010

Februarnummeret af Højskolebladet berettede, at Køng Højskole var til salg, og at der blev vist interesse for skolen fra flere forskellige sider

Af Højskolebladet

Det er nu faldet sådan ud, at Køng Højskole er blevet solgt til to parter. Det nærliggende Vestfyns Gymnasium er blevet indehaver af hallen, mens de gamle højskolebygninger er solgt til Køng Friskole, som siden konkursen af høj-og friskolen har lejet sig ind i bygningerne.

Siden skolen blev sat til salg i december, har de budt på den to gange, men det var altså først tredje gang, at buddet var højt nok. Nu har friskolen planer om, at elevværelserne skal laves om til klasselokaler, og på lang sigt håber de at kunne åbne både børnehave og vuggestue på stedet. Det fortæller skoleleder, og tidligere højskoleforstander, Peter Bendix Pedersen, til Fyens Stiftstidende.