Ærø Højskole kæmper ufortrødent videre

Publiceret 08-11-2010

Den ene af de to højskoler på Ærø kæmper for overlevelse. Først meldte de om lukning, for derefter i sommer at kunne annoncere, at de, efter at have solgt en bygning, alligevel havde mulighed for at fortsætte. Håbet var i første omgang, at de skulle have et familiekursus i efterårsferien og derefter et helt hold med opstart efter jul.

Af Højskolebladet

Derfor er det med beklagelse at de kunne oplyse, at familiekurset blev aflyst. Der var ikke nok tilmeldte. Forstander Henrik Hartvig mener, at grunden til den manglende tilmeldelse hænger sammen med, at skolen har været lukket i så lang tid, hvorfor folk ikke er opmærksomme på skolens tilbud. Henrik Hartvig ser dog positivt på højskolens fremtid. Han siger til Fyens.dk:

"Vi arbejder meget intenst på at få vores forårshold op at køre. Vi har 13 tilmeldte nu og flere henvendelser. Vi skal op på omkring 25 elever. Det skal vi nok nå."
/cp