Nyt med småt

Højskolebladets små, hurtige nyheder

Af Højskolebladet

Undervisningslandsby

Krabbesholm Højskole udvider med en 600 km2stor "undervisningslandsby", som skal indeholde værksteder til tre af skolens linjefag: design, arkitektur og grafisk design, ligesom der skal etableres et fotostudie. Bag projektet står det fremadstormende amerikanske arkitektfirma MOS Architects.

Ventilation og varme

Også på Nørgaards Højskole skal der bygges nyt. Skolen har søgt puljen for klima- og energiforbedringer, som blev afsat på sidste finanslov, og kan nu glæde sig over en bevilling på en halv million kroner til udskiftning af ventilationssystemet i køkkenet og spisesalen med et varmegenvindingsanlæg.

Mere højskolehæder til Stoltenberg

Først modtog den norske statsminister Jens Stoltenberg Krogerup Højskoles Hal Koch-pris, og nu kan han sende en tak til endnu en dansk højskole. Det er eleverne på Silkeborg Højskoles politiklinje, der har udpeget Stoltenberg som værdig modtager af skolens politikerpris.

Hjerteredder

Det var en anden form for hæder, tidligere højskoleelev Sebastian Hansen modtog til et hjerteindsamlingsshow på TV2 Charlie. Her blev han kåret som årets hjerteredder, efter at han på en bustur til Frankrig med Oure Højskole reddede chaufførens liv.