Navne med småt

Højskolebladets små navnenyheder

Af Højskolebladet

Ny lærer I

Årelang undervisningserfaring fra både højskoler og musikskoler har skaffet Nikolai Banke jobbet som Rødding Højskoles nye musiklærer. Han spiller selv guitar,trommer, bas og klaver og har spillet i både Danmark og Tyskland.

Ny lærer II

Stig Bo Matthiesen er også blevet ansat på Rødding Højskole som underviser i journalistik. Med en bred erfaring inden for kulturstof, reportager og undersøgende journalistik fra bl.a. Information og Weekendavisen samt flere bøger bag sig er han godt klædt på til jobbet.

Ny lærer III

Marie Retpen er blevet ansat i glasværkstedet på Engelsholm Højskole som afløser for Erik Meaker pr. 1. august. Hun er en af landets bedste glaskunstnere uddannet på bl.a. Danmarks Designskole og Royal College of Art i London.

Konstitueret forstander I

På Idrætshøjskolen i Sønderborg er Kenneth Pedersen pr. 1. juli tiltrådt som konstitueret forstander efter Jakob Vestergaard. Kenneth var ind til da lærer på højskolen.

Konstitueret forstander II

Der er ikke fundet en ny forstander på Løgumkloster Højskole. I stedet er Wolfgang Dibbern konstitueret som forstander frem til udgangen af året. Indtil 2005 var han forstander for Højer Ungdomsskole og derefter bestyrelsesformand for Løgumkloster Højskole.

På turné

Bjatrken Hal, der tidligere har arbejdet med kommunikation og marketing på Vejle Idrætshøjskole, skal de næste ti måneder med DGI's Verdenshold på turne som presseansvarlig.

60 år

Lørdag d. 18/8 fylder medlem af FFD's bestyrelse og højskolelærer Arne Garbøl 60 år. Arne er tidligere medlem af de Radikales hovedbestyrelse, tidligere folketingskandidat for samme parti og nu højskolelærer på Gymnastikhøjskolen i Ollerup.