Ny forstander på Askov

Publiceret 29-08-2013

Jørgen Kløve tiltræder som ny forstander på den traditionsrige Askov Højskole 1. september

Af Højskolebladet

Med ansættelsen af Jørgen Kløve er Ole Kobbelgaards afløser altså fundet. 56-årige Jørgen Kløve er uddannet psykolog fra Københavns Universitet, har et pædagogikum fra Danmarks Erhvervspædagogiske Lærerseminarium og har i sit arbejdsliv primært beskæftiget sig med ledelse og udvikling af uddannelsesinstitutioner.

Han kommer fra en stilling som uddannelsesdirektør og rektor på UC Diakonissestiftelsen på Frederiksberg og glæder sig nu til, hvad han beskriver
som en ny "livsstil". Især udsigten til en hverdag omgivet af højskoleelever
tiltrak ham: "Mit forrige job indeholdt meget administrativt arbejde uden kontakt med elever. Jeg savnede fællesskabet med ungdommen, og det ser jeg frem til at få nu."

Om sine kommende opgaver som forstander udtaler Jørgen Kløve videre: "Jeg stiler efter at sætte Askov Højskole på landkortet ved at gøre højskolen mere fremadrettet. Vi skal holde fast i de over 150 år gamle traditioner, men samtidig kigge på, hvad der kan gøre højskolen mere attraktiv. Det kunne være noget inden for innovation."