Journalist til Krogerup

Publiceret 03-06-2013

Efter en længere proces har Krogerup Højskole netop fastansat Jesper Himmelstrup

Af Højskolebladet

Jesper Himmelstrup er ny lærer i hovedfaget Journalistik & Medier på Krogerup Højskole fra august. Han har i næsten ti år arbejdet som journalist i DR og leveret nyheder og indslag til en lang række formater og har desuden i en årrække undervist i radio på Danmarks Medie og Journalisthøjskole i Aarhus. "Det bedste ved at være journalist er jo, at du kommer til at beskæftige dig med stort set alle aspekter af tilværelsen. Den erfaring og de værktøjer, jeg har lært, glæder jeg mig til at give videre til de kommende Krogerup-elever," fortæller han om sin nye udfordring.

Jesper Himmelstrup er imidlertid ikke helt ny i højskolesammenhæng. Han har tidligere været ansat i Højskolernes Hus, hvor han også skrev for nærværende blad, ligesom han har undervist på både Borups Højskole og Rønde Højskole. Om sin tilbagevenden siger han: "Den største forskel på at tale til 700.000 lyttere i radioen og undervise 10-15 højskoleelever live er uden tvivl, at højskoleeleverne er smækfyldte med masser af engagement, nysgerrighed og videbegærlighed - og hele tiden stiller kritiske spørgsmål til det, du fortæller. Det stiller til gengæld krav til undervisningen. Men jeg glæder mig helt vildt til at se de første Krogerup-historier i avisen eller høre dem på lyd, og det er jeg sikker på, at de kommende højskoleelever også kan glæde sig til."