Kreativt og kulinarisk

Publiceret 03-06-2013

Engelsholm Højskole har indgået et imponerende kreativt samarbejde med restauranten ART på kunstmuseet ARoS i Aarhus

Af Maj Kirkegaard

Eleverne fra højskolens FormLab-linje har, med keramiker Claus Domine og glasformgiver Marie Retpen i spidsen, designet smukke og anderledes tallerkner samt service til restauranten ART.

ARoS-restauranten er kendt for sine kulinariske delikatesser, det solide nordiske køkken og ikke mindst for et visuelt smukt udtryk. Derfor har chefkok på ART, Bjørn Madsen, taget initiativ til samarbejdet med højskolen, hvor de nydesignede tallerkner er med til at skabe et unikt udtryk til restaurantens retter.

Ud over det service, der vil blive brugt i restauranten, vil det også være muligt at købe Engelsholms-designede tallerkener i ARoS' museumsshop, og det tegner allerede til, at samarbejdet mellem højskolen og restauranten bliver en tilbagevendende succes. Der kan altså både nydes kunst på museet og under frokosten.