Navne med småt

Højskolebladets små navnenyheder

Af Højskolebladet

Jernkvinden fra Vejle

Lærer på Vejle Idrætshøjskole Thea Storm Hansen har nu en vaskeægte verdensrekord. I september formåede hun som den første kvinde i historien at
gennemføre elleve ironmans på elleve dage. En ironman er 3,8 km svømning, 180 km cykling og et maraton. Den 33-årige jydes kraftpræstation satte dog sine spor undervejs: Hun var så træt til sidst, at hun sov gående.

Ny lærer

Vestjyllands Højskole har ansat Rane Baadsgaard Lange som ny lærer i faget
"Økologisk iværksætter". 33-årige Rane er uddannet cand.scient.pol og har arbejdet med bæredygtig udvikling og klimapolitik i Klima- og Energiministeriet
og ved Dansk Institut for Internationale Studier. Sideløbende er han i gang med
efteruddannelsen "Sustainable co-creation".

Fra forstander til lærer

Efter 20 år på posten fratræder Louis Mogensen forstanderstillingen på Nordjyllands Idrætshøjskole, for at fokusere på lærergerningen og overordnede
pædagogiske udviklingsopgaver. Bestyrelsen har konstitueret forretningsfører
Ole Wille som forstander, indtil en ny er fundet.

Fødselsdag I

Egmont Højskolens stærke mand Ole Lauth kunne fejre sin 65-års fødselsdag d. 20. september. Han har været forstander siden 1991 og har stor andel i skolens succes. Ole stiller desuden op til kommunalvalget for Socialdemokraterne. Tillykke!

Fødselsdag II

Tidligere højskoleforstander og nuværende lektor ved Sct. Knud Gymnasium i
Odense, Erik Boel, fyldte 60 år d. 25. september. Erik var forstander på Krogerup fra 2005-08, og i de efterfølgende to år bestred han samme post på Europahøjskolen - den nuværende Højskolen på Kalø. Også tillykke til ham.