Ryslinge beder om hjælp

Publiceret 20-10-2008

Af Højskolebladet

For at redde højskolen har Ryslinge startet en indsamling. Det er et underskud på omkring en million kroner over de seneste år, der har gjort initiativet nødvendigt. Formanden for højskolens bestyrelse, Erik Rahn Jensen, siger til Fyns Stiftstidende: "Vi vendte idéen på en generalforsamling allerede i foråret, og da var der opbakning til det, så nu går vi i luften."

Den lidt alternative overlevelsesstrategi skal mobilisere skolens bagland - skolekreds, elevforening og skolens venner - for på den måde at tilføre den fornødne kapital. Givere kan støtte skolen på to forskellige måder: Enten ved at penge gives som gave, hvorved de kan trækkes fra i skat, eller ved et lån til en garantikreds, hvor pengene bliver returneret i 2018 - forudsat at skolen stadig eksisterer til den tid. Desuden har skolen besluttet at starte en efterskole til næste sommer, og det skulle også