Klimaprojekt afsluttet med manér

Publiceret 18-08-2009

Lørdag den 15. august samledes COme 2gether projektet i København.

Af Højskolebladet

Lørdag den 15. august samledes COme 2gether projektet i København. Trods tunge regnskyer det meste af formiddagen klarede det op omkring middagstid, hvor mere end 300 deltagere fra over 50 forskellige lande tog turen fra Christiansborg Slotsplads til Nytorv i samlet flok. På turen blev der optrådt og lavet teater fra eleverne på Performers House og teatergruppen Theatre en Vol.

Efter ankomsten til Nytorv blev der foruden tale af Martin Lidegaard fra den grønne tænketank Concito bl.a. sunget fællessang og optrådt med Complaint Choir. Derudover blev 7 promises - 7 løfter erklæret. De skal fungere som højskolernes bud på, hvordan man kan stoppe klimaforandringerne. Læs mere på http://www.come2gether.com/.

Line Ellemann-Jensen, projektmedarbejder på COme 2gether er meget tilfreds med udbyttet af ugen forinden og selve dagen "Det har været en fantastisk uge, hvor alle camps har haft engagerede og superdygtige deltagere, som ville noget.  De mødes på tværs af grænser, hvilket der, både fra dem og os, var et enormt stort udbytte af. Vi håber, at dialogen vil fortsætte via vores netværk og at de 7 løfter vil diskuteres fremover."