Notits: Gode tal fra mange skoler

Publiceret 13-02-2009

Af Højskolebladet

Over en bred kam går det rigtig godt med højskolernes elevtal, hvilket bekræfter en tendens gennem de sidste 3 år. Mange skoler melder om fulde huse. Ved start i januar kunne Hadsten Højskole byde velkommen til 64 elever som er tilmeldt forårskurset, hvilket er en markant stigning i forhold til efterårets kursus.
Også Ry Højskole kan melde om stor succes, idet man for andet år i træk har næsten udsolgt til de lange kurser, hvor der lige nu er optaget cirka 80 elever. Også Grundtvigs Højskole i Hillerød er helt op at toppe. Faktisk har de det største hold i 12 år. Og endelig jubler Vestjyllands Højskole over fremgang ved hver kursusstart de seneste år.
/cp