Notits: Lange udsigter for nye højskole

Publiceret 21-01-2009

Af Højskolebladet

Roskilde Festival tog for nogle år siden initiativ til at starte en ny højskole med fokus på oplevelsesbranchen. Højskolen skulle bygges op helt fra grunden - og skabes i samspil med festivalen. Man havde da også ansat det tidligere byrådsmedlem Kenneth Sejlø Andersen som forstander. Han gik imidlertid fra stillingen sidste september, og udsigterne for højskolen er nu noget uklare. Planen var oprindeligt, at man skulle starte i 2010.

Nu er udsigterne noget længere. "Det er realistisk, at der går seks til otte år, før højskolen står klar", siger bestyrelsesformand Henrik Bondo Nielsen til Roskilde Avis. Finanskrigen får noget af skylden - og hvis projektet ikke tegner sig klarere inden for de
næste par år, er det mindre sandsynligt, at det bliver realiseret.