Notits: Støvring fortsætter som sundhedshøjskole

Publiceret 21-01-2009

Af Højskolebladet

Højskolen i Rebild har været inde i en dårlig periode og savner i den grad midler. Rebild Kommune sagde før jul nej til at yde lånegaranti. Den 7. januar blev det så besluttet, at højskolen forbliver, dog ikke som musical- og musikhøjskole, men som sundhedshøjskole.Her vil fokus især ligge på kurser for overvægtige.

Formand Thorkild Bækkelund regner med, at der medio februar starter omkring 30 elever. På et bestyrelsesmøde den 13. januar blev Flemming Darre konstitueret som ny forstander. Han har både erfaring med højskoleliv og kurser for overvægtige, da han tidligere har arbejdet på Ebeltoft Kurcenter og Ubberup Højskole.