Ny diplomuddannelse

Publiceret 13-03-2009

Af Højskolebladet

Godt nyt til de højskolelærere, der gerne vil lære mere. University College Lillebælt har i samarbejde med Den Frie Lærerskole i Ollerup lavet en ny diplomuddannelse. Navnet er Pædagogisk Diplomuddannelse i de frie skolers tradition og pædagogik, og henvender sig især til højskole-og efterskolelærere.

Uddannelsens fokus vil ligge på grundtvig-koldsk tankegods og de frie skolers historie og frihedssyn. Derudover indeholder uddannelsen også undervisning i fortællekultur og narrativitet, kostskolepædagogikkens særlige muligheder, samt ledelse og samarbejde i frie skoler. For at blive taget i betragtning til optag på uddannelsen skal man være læreruddannet og have mindst to års praktisk erfaring.
/cp