Nycirkus på Performers House

Publiceret 14-09-2009

Notits

Af Højskolebladet

På Performers House introducerer man nu som den første højskole nycirkus som linjefag. "Nycirkus", forklarer forstander Lars Illum, "er en kulturform, som de senere år har bidraget til både at forny og udfordre det traditionelle cirkus, bygge bro og være scenekunstens frække lillebror." Derfor bliver denne linje en blanding af mange forskellige kunstneriske udtryksformer, bl.a. jonglering, trapez og gøgl. Ud over Performers House er der kun få skoler i Danmark, der har fag, der minder om dette.

Indtil videre har skolen i alt optaget 45 elever til deres efterårskurser, hvoraf 10 er på den nyetablerede linje. I december afsluttes kurset med en forestilling, der allerede nu er høje forventninger til.