Højskoleophold til X Factor-finalister

Publiceret 19-04-2010

De finalister, som ikke vandt dette års X Factor, kan fortsat udvikle deres musikalske talent

Af Højskolebladet

Måske kommer det snart til at vrimle med X Factor-finalister på Sydfyn. Skolerne i Oure indgår nemlig et samarbejde med DR-programmet og pladeselskabet Sony, hvor skolen tilbyder de 17 finalister et skræddersyet forløb til en reduceret pris.

"Vi er en bred uddannelse, og det vil vi gerne illustrere i samarbejdet med X Factor," siger kommunikationschef Jasper Mortensen til Fyens Stiftstidende. Det fremtidige samarbejde får også begejstrede ord med på vejen af Sonys ansvarlige projektleder for X Factor, Karina Foss Fenn, "Jeg var helt blæst omkuld, første gang jeg besøgte Skolerne i Oure, og det er simpelthen en drøm for os at kunne give X Factor-finalisterne den her mulighed," siger hun til avisen.

Der er da også en del at spare for de tidligere deltagere. TV2 kan fortælle, at et ophold på Oures skoler normalt koster i omegnen af 30.000 kroner, og Thomas Bundgaard fra Oure siger til TV2: "Vi synes altid, det er spændende med nye navne. Det er det samme som, når vi inviterer gæstelærere til at undervise."