Træplantning for bedre miljø

Publiceret 10-05-2010

April har været en god måned for træplantningen. Skoler landet rundt har plantet over 7.000 af slagsen i forbindelse med projektet Genplant Planeten

Af Højskolebladet

Iblandt de mange skoler, der deltog i Genplant Planeten, var Andebølle Ungdomshøjskole at finde. De er gået med i projektet for at øge opmærksomheden af miljøet for deres elever, og give dem en følelse af, at de er med til at gøre en forskel. Projektet blev sat i gang på skolen den 13. april, hvor 200 træer blev plantet på skolens areal.

Genplant Planeten er et projekt, som skal vise børn og unge, at de selv kan handle i forhold til et bedre klima - og at plantning af træer og bæredygtigt skovbrug er vigtige elementer for et bedre klima. Bag projektet står blandt andet Ballerup Kommune, forskellige planteskoler, Friluftsrådet og Undervisningsministeriet.