Navne med småt

Højskolebladets små navnenyheder

Af Højskolebladet

Ny lærer I

Silkeborg Højskole har ansat Peter Munk Povlsen som underviser på skolens politiklinje. Han erstatter Ole Buch Rahbek, som for fremtiden skal arbejde for Mellemfolkeligt Samvirke. Peter har læst statskundskab og været projektleder på Fairbar i Aarhus. Derudover er han formand for Danmarks Kristelige Gymnasiastbevægelse og medlem af DUF's tipsudvalg.

Ny lærer II

De har ligeledes fået ny musiklærer på Silkeborg Højskole med ansættelsen af Christian Steen Noringriis. Christian er uddannet cand.musicae fra Det Jyske Musikkonservatorium. Derudover er han aktiv musiker i alt fra jazz- til singer-songwriter-konstellationer. Desuden er han medlem af det verdenskendte kor, Vocal Line.

60 år

Torsdag d. 13. september fyldte Hartvig Dolberg, konstitueret forstander på Musik- og Teaterhøjskolen, 60 år. Hartvig kom til skolen i 1984 og har siden været en stor drivkraft, hvor han i flere omgange trådte til, da der manglede en forstander. I år med svigtende elevtal har han ydet en stor indsats for skolens fortsatte eksistens, og han har en stor andel i, at det nu går godt i Toftlund.