Prisvinder til Engelsholm

Publiceret 03-09-2012

Michael Møller er netop blevet ansat som sangskriver på Engelsholm Højskoles sangskriverlinje

Af Højskolebladet

Michael Møller komponerer selv, men skriver også med andre kunstnere som Nikolaj Nørlund og Gareth Jones. Yderligere har han skrevet sange til DR, været fast underviser på sangskriverlinjen på Københavns Rytmiske konservatorium og har det seneste år undervist i sidefag på Borups Højskole.

Han forventer dog, at Engelsholm bliver anderledes. "Der bliver mere tid til at arbejde individuelt. Man kan sidde med sangskrivning kl. 10 om aftenen. Det er et levende miljø, hvor der hele tiden sker noget." Det gælder både eleverne og ham selv. "Det bliver helt sikkert mere intenst. En levende organisme af sangskrivning."

På 10 år har Michael udgivet fem plader og tre ep'er som forsanger i moi Caprice, toppet hitlister og turneret i det meste af verden. Mest kendt er han for sin udgivelse af A Month of Unrequited Love. I maj 2011 blev én sang offentliggjort på nettet hver dag, og ved fandonationer fik han udgivet dem som et to timer langt værk. For nylig vandt Michael en Danish Music Award som Årets Innovatør og en Steppeulv som Årets komponist.