Nyt med småt

Højskolebladets små, hurtige nyheder

Af Højskolebladet

Performance i Berlin

Eleverne fra Performers House i Silkeborg havde i slutningen af marts præmiere på deres Kierkegaard-inspirerede forestilling "Either/Or" i Berlin. Forestillingen er blevet til på tværs af skolens linjer, og formålet med afstikkeren til Tyskland var bl.a., at eleverne skulle mærke turnélivet på egen krop.

Byggeri i Askov

Askov Højskole og Efter-skole bygger for 20 millioner. Fondsmidler har banet vejen for det største byggeri siden 1950'erne: renovering og ombygning af Hvide Hus samt opførelsen af en ny elevfløj.

Mere musik på Børkop

På Børkop Højskole oplever de så stor søgning til deres musiklinje, at de fra august opruster og tilbyder to musiklinjer: Musik og Musik+.

Sangskrivning på Testrup

Også på Testrup Højskole ser et nyt musikinitiativ dagens lys. Fra efteråret får nye elever på skolens musiklinje således muligheden for at fokusere særligt på sangskrivning.

Kogebog fra Ubberup

På Ubberup Højskole er de kommet langt i forberedel-serne af en ny kogebog - den tredje af slagsen. Bogen vil indeholde opskrifter på sund hverdagsmad og tager udgangspunkt i Ubberups kostfilosofi om, at mad skal være god, sund og uden afsavn.