Krogerup-Irak tur-retur

Publiceret 04-02-2013

Turen går snart til Irak for en håndfuld af Krogerup Højskoles forårselever. Skolen håber samtidig på at kunne byde velkommen til irakiske elever i fremtiden

Af Jeppe Langkjær

Iraks ambassadør i Danmark, Dr. Albert Issa Nothor, lagde for nylig vejen forbi Krogerup Højskole. Besøget gjorde et så stort indtryk på ambassadøren, at et fremtidigt samarbejde nu er i støbeskeen - et samarbejde, der i første omgang muliggør studieture til Irak for danske elever allerede til foråret. Yderligere er det håbet, at skolen på længere sigt vil kunne byde velkommen til irakiske elever på linjen Crossing Borders, som i forvejen rummer elever fra hele verden.

Især Krogerups fokus på demokratisk dannelse og international udvikling imponerede ambassadøren. "Jeg fandt Krogerup og højskolens demokratiske struktur og indretning meget interessant og håber, at vores fælles ideer vil føre os spændende steder hen i det nye år," sagde Dr. Albert Issa Nothor under besøget.

Også forstander Rikke Forchhammer ser et interessant potentiale i en samarbejdsaftale: "Det lød rigtig spændende at få besøg af irakiske elever i fremtiden og på den måde få et samarbejde i stand."