Marie Hyld viser sine fotografier

Publiceret 08-04-2015

"Ved at forevige mine omgivelser følte jeg, at jeg skabte en form for udødelighed af den," siger fotograf Marie Hyld.
I Højskolebladet viser en tidligere højskoleelev sine fotografier.

Redaktionen

Mit navn er Marie Hyld. Jeg er 21 år gammel. I efteråret 2014 gik jeg på Grundtvigs Højskole, hvor jeg var på fotolinjen. I dag går jeg på KBH Film og Fotoskoles Projekt-linje.

Grundtvigs Højskole var et frirum. En legeplads. Stedet hvor jeg fandt mit billedsprog og fik udviklet mig på det fotografiske felt uden at blive vægtet og vejet. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at den støtte og guide jeg har fået på højskolen har været med til, at jeg har kunnet hoppe direkte på den fotolinje, hvor jeg går nu.

Kærlighed er roden i min billedserie. Jeg er opmærksom på livets skrøbelighed og udtrykker mine følelser og tanker omkring livets flygtighed gennem mine nærmeste og med en forståelse af, at kærlighed er et bærende element i livet og dets forskellige faser. Ved at forevige mine omgivelser følte jeg, at jeg skabte en form for udødelighed af den, siger fotograf Marie Hyld

Se hele billedeserien i Højskolebladet

Fotografierne er bl.a. af hendes morfar og hans kone.

Til Web

Barnet i vand

Hund tager afsked med liggende død hund

Jeg er vokset op med to hunde. Sam og Frodo. Den ældste hund, Frodo, faren til Sam, døde ved påkørsel. Sam siger farvel til Frodo, inden han skal begraves.