Rude Strand går i betalingsstandsning

Publiceret 15-12-2015

Rude Strand Seniorhøjskole har indgivet konkursbegæring. Besparelserne ved Genopretningspakken får skylden.

Af Redaktionen

Rude Strand Seniorhøjskole er gået i betalingsstandsning. En stram økonomi gennem de senere år efter besparelserne ved genopretningspakken har medført, at skolen nu må dreje nøglen om.

"Det er med stor beklagelse, at vi erfarer, at Seniorhøjskolen Rude Strand lukker. Det er desværre endnu et resultat af den såkaldte Genopretningspakke, som den daværende VK-regering gennemførte i 2010 med støtte fra DF. Folkehøjskolerne vil forsøge at hjælpe de mange kursister, som skulle have været på jule- og nytårskursus, til at finde et alternativ," siger Generalsekretær i Folkehøjskolernes Forening, Niels Glahn.