Årets mest læste: Brinkmann, Willig, Lauth, Rosendal og Hjortkjær

Publiceret 20-12-2018

MEST LÆSTE Svend Brinkmann topper mange lister. Også denne. Her er de 5 mest læste artikler i 2018.

Af Andreas Harbsmeier

1. Vi har brug for et nyt frihedsbegreb

Som sidste år, topper Svend Brinkmann listen. Den mand skaber bare opmærksomhed. Denne gang i et dobbeltinterview med Rasmus Willig.

Læs dobbeltinterviewet her.

2. Ingen stemmeret til fjolser, forbrydere og fattige

Denne lille artikel fra 2013 om, hvem der ifølge Grundloven af 1849 havde stemmeret, har været et hit, lige siden den blev lagt ud. Vi ved faktisk ikke hvorfor.

Læs historien her.

3. ”Jeg er resultatet af en forhudsforsnævring, nedgroede tånegle og cerebral parese.”

Tidligere i år døde forstander for Egmont Højskolen Ole Lauth af kræft. Han nåede at fortælle sin - og højskolens - historie i dette interview.

Læs interviewet her.

4. "Der er noget ved sangene, som har forbindelse med livet, sådan som det er."

Manden bag "Du kom med alt det, der var dig" er ifølge ham selv holdt op med at skrive sange. Men tale gør han stadig - også i dette portrætinterview.

Læs inteviewet her.

5. "Gid jeg var en smule selvglad"

I ny stjerne i højskolebusiness er lærer på Silkeborg Højskole Christian Hjortkjær. I dette interview fortæller han, hvorfor han vil hellere være en bøje i et åbent hav end et fyrtårn.

Læs interviewet her.

Læs også: De mest læste historier i 2017