Indstillet i 2017: Matthias Aurelian

På alle måder en rollemodel. Både for eleverne, men også for lærerkollegiet. Hans engagement hos og med eleverne er enestående – og totalt i øjenhøjde.

Indstillet af

Vrå Højskoles medarbejdere.

Begrundelse

Matthias Aurelian har i snart tre år været højskolelærer på Vrå Højskole. I løbet af den tid har han fået fat i højskoleeleverne på en hel ny måde, der rækker ud over højskoleskemaet og langt ind i fritiden og weekenderne. Nemlig via rollespil.

Matthias er selv aktiv rollespiller, og han har gennem sin egen passion og sit engagement revet eleverne med ind i LIVE-rollespillet univers. Her kreerer holdet dragter, sværd og skjold, deltager i døgnscenarier i rollespilsforeninger i nærområdet - og er godt i gang med at skabe et eget fysisk rollespilsunivers omkring Vrå Højskole.

Ud over LIVE-rollespillet er Matthias også gamemaster og underviser i pen&paper - der bliver kaldt rollespil på papir. I faget - og i fritiden - inddrager han eleverne i nye universer, der giver de unge helt nye roller og muligheder for at agere -anderledes end i deres almindelige højskolehverdag.

Matthias, der er uddannet som bachelor of Science & Medialogy fra Aalborg Universitet og i gang med en HPU, er på alle måder en rollemodel. Både for eleverne, men også for lærerkollegiet. Hans engagement hos og med eleverne er enestående - og totalt i øjenhøjde.

Den samlede medarbejdergruppe på Vrå Højskole står bage denne indstilling.

Øvrige kandidater til Højskolepædagogisk Pris

Hent flere